NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
- Szczegóły
- Opublikowano: piątek, 31, maj 2013 11:36
NAJCZĘSCIEJ ZADAWANE PYTANIA ODNOSNIE WNIOSKÓW NA NOWE POKRYCIA DACHOWE:
1. Czy w przypadku gdy budynek jest zamieszkiwany przez więcej niż jedną rodzinę istnieje możliwość otrzymania dofinansowania?
Wszystkie rodziny zamieszkujące budynek muszą spełniać kryteria i złożyć wnioski. Członek rodziny musi być właścicielem/ współwłaścicielem/ użytkownikiem budynku, którego dotyczy wniosek. Wszyscy współwłaściciele/ użytkownicy muszą zamieszkiwać w budynku. Warunkiem realizacji jest zakwalifikowanie wszystkich wniosków dotyczących danego budynku do dofinansowania.
2. Do jakiego wieku dziecka jest przyznawana dodatkowa punktacja?
Jak dla zasiłku rodzinnego – zgodnie z art. 6, ust. 1, ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. (Dz. U. 2003 Nr 228 poz. 2255) o świadczeniach rodzinnych do ukończenia przez dziecko:
1) 18. roku życia lub
2) nauki w szkole, jednak nie dłużej niż do ukończenia 21. roku życia, albo
3) 24. roku życia, jeżeli kontynuuje naukę w szkole lub w szkole wyższej i legitymuje się orzeczeniem o umiarkowanym albo znacznym stopniu niepełnosprawności.
1a. Zasiłek rodzinny przysługuje osobie uczącej się w szkole lub w szkole wyższej, jednak nie dłużej niż do ukończenia 24. roku życia.
3. Jaka blacha zostanie dostarczona ?
Zgodnie z Opisem Przedmiotu Zamówienia z przetargu t.j.:
a. Blachodachówka modułowa powlekana o następujących parametrach technicznych:
-
- blachodachówka grubości min. 0,5mm,
- blachodachówka w modułach (arkuszach) przygotowanych przez producenta o wymiarach maksymalnych do 1250x900mm,
- blacha cynkowana ogniowo (masa powłoki cynku min. 275g/m2),
- powłoka poliestrowa grubości nominalnej min. 25 mikronów,
- kolor brązowy (RAL 8017 lub zbliżony – do ostatecznej decyzji Zamawiającego),
- gwarancje bezwarunkowe tzn. niezwiązane i nieuzależnione m.in. od zakupu jakichkolwiek dodatkowych akcesoriów do montażu oraz montażu przez autoryzowany serwis, w tym:
- gwarancja na zachowanie powłoki organicznej – min. 15 lat,
- gwarancja na perforację w skutek korozji – min. 30 lat.
b. Folii paroprzepuszczalna stosowana pod pokrycie dachowe o następujących parametrach:
-
- ciężar powierzchniowy [g/m2]: 140
- materiał: polietylen, siatka PP
- wytrzymałość na rozrywanie [N/5 cm]: >250
- paroprzepuszczalność [g/m2/24h]: >40
c. Gąsiory kalenicowe o parametrach niezbędnych do montażu całego systemu dachowego pochodzącego od jednego producenta tak, aby wszystkie elementy systemu były dopasowane zarówno pod względem technologicznym jak i kolorystycznym, gwarantując wysoką jakość dachu i zapewniając jednolite jego wykończenie.
4. Czy muszę posiadać eternit na dachu czy może być na ziemi ?
W momencie składania wniosku przedmiotowy eternit musi znajdować się na dachu
Wymogi nie wynikające bezpośrednio z regulaminu dofinansowania nowych pokryć dachowych mają zastosowanie do bieżącego naboru wniosków na podstawie §6 ust. 7 regulaminu dofinansowania nowych pokryć dachowych.
NAJCZĘSCIEJ ZADAWANE PYTANIA ODNOSNIE WNIOSKÓW NA UTYLIZACJĘ AZBESTU:
- Kto może złożyć wniosek o usunięcie wyrobów zawierających azbest?
a) osoby fizyczne (100% dofinansowania),
b) wspólnoty mieszkaniowe (100% dofinansowania),
c) jednostki samorządu terytorialnego (85% dofinansowania),
d) spółdzielnie mieszkaniowe (30% dofinansowania).
- Gdzie należy się zgłosić jeśli chce się usunąć wyroby zawierające azbest?
Należy się udać do urzędu gminy/miasta właściwego ze względu na lokalizację występowania wyrobów zawierających azbest.
- Czy na wniosku są potrzebne podpisy współwłaścicieli?
Nie. Wystarczającym jest podpis wnioskodawcy wymienionego w pierwszej części wniosku.
- Jakie załączniki są potrzebne do wniosku gdy azbest występuje na dachu?
Kserokopia zgłoszenia robót dotyczących wymiany pokrycia dachowego z płyt azbestowo-cementowych na inny rodzaj pokrycia bez zmiany konstrukcji dachu złożonego do starostwa powiatowego lub pozwolenia na rozbiórkę lub przebudowę dachu (zmianę konstrukcji więźby dachowej) ze starostwa powiatowego wraz z kopią mapy do celów opiniodawczych z oznaczeniem budynków będących przedmiotem wniosku (nie dotyczy przypadku odbioru wyrobów już zdemontowanych).
- Jakie załączniki są potrzebne do wniosku gdy azbest zalega na nieruchomości?
W przypadku zdemontowanego przed 6 maja 2004r.:
Wystarczy sam wniosek, bez załączników.
W przypadku zdemontowanego po 6 maja 2004r.:
Kserokopia oświadczenia wykonawcy demontażu zgodnie z § 8 ust. 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.) (nie dotyczy przypadku demontażu pokryć dachowych i/lub odbioru wyrobów zdemontowanych przed 6.05.2004r.)
6. W jaki sposób będzie przekazywana informacja o zakwalifikowaniu wniosku
Informacja będzie znajdować się na stronie projektu (www.azbest.lubelskie.pl) oraz u właściwego gminnego koordynatora projektu (zakładka: PARTNERZY)
- W jaki sposób mogę skontaktować się z wykonawcą prac w celu ustalenia terminu utylizacji azbestu?
Informacja o wyborze wykonawców oraz osoba do kontaktu będzie znajdowała się na stronie projektu. Wykonawca będzie się kontaktować z beneficjentami w celu ustalenia dogodnego terminu realizacji.
- Czy mogę zrezygnować z udziału w projekcie po złożeniu wniosku?
Tak, należy taką informację na piśmie przekazać do gminnego koordynatora projektu oraz wykonawcy prac.
- Czy grożą mi jakieś konsekwencje finansowe jeżeli zrezygnuję z realizacji wniosku?
Nie, za rezygnację z realizacji wniosku nie grożą żadne konsekwencje finansowe.
- Czy mogę złożyć wniosek na utylizację azbestu jeśli w poprzednim naborze zrezygnowałem z udziału w projekcie?
Tak.